At tjene penge online og være under 18 år

Nogle af disse regler kommer de unge til gode, da de blandt andet er med til, at arbejdsgivere ikke kan udnytte deres uvidenhed eller ivrighed til at tjene penge. Derimod er lønsatsen for unge under 18 år også meget lav, og modtager man mindstelønnen, skal der mange timer til, før der kan tjenes mange penge. Dog kan man med et skattefrikort slippe for at betale skat.

Ønsker man at tjene lidt flere penge, men stadig er under 18 år, må man ty til andre midler. Det skal dog huskes, at på grund af lovgivningen så vil der være en naturlig aldersgrænse på 14-15 år, uanset hvordan man finder en måde at tjene penge. En efterhånden meget populær metode er at tjene lidt ekstra penge på nettet. Det kan både være i form af at sælge sine ejendele og tøj, eller at besvare spørgeskemaer og tilkendegive sin mening på anden vis.Ved at gå online er det netop muligt at deltage på diverse medier, og dermed bliver det muligt at tjene penge, uanset hvor man befinder sig, om det er i bussen eller hjemme i sin sofa.

Det kan for nogle forældre virke lidt utrygt ved tanken om, at deres børn har mulighed for at tjene penge på nettet, derfor er det en god idé, at forældrene selv gå på de samme sider, og se hvordan det fungerer.. Når det kommer til de sider, der bytter gavekort/point eller penge for besvarelse af et spørgeskema, kan man se hvem udbyderen er, og i langt de fleste tilfælde kendes disse navne på forhånd.

Surveybee Pige Under 18

At tjene penge på at tilkendegive din mening

Groft sagt så handler dette 'arbejde' om, at man tilkendegiver sin mening. Der vil i nogle tilfælde blive bedt om alder og bopælskommune, men der vil som regel være muligheden for at sige "Ved ikke" eller "Ønsker ikke at svare". På denne måde vælger man altså selv, hvilke personlige oplysninger man ønsker at opgive. Derefter vil selve undersøgelsen begynde, og ud fra faktorer som for eksempel hvor mange spørgsmål der er, vil der blive sat en belønning på.

Det er dermed individuelt for hver undersøgelse, hvor meget og hvad, man kan få ud af den. Dertil kræver det også, at man passer ind i den ønskede målgruppe, hvilket de indledende spørgsmål som regel sorterer brugerne på. Det er altså ikke nødvendigvis alle spørgeskemaerne, der passer til en, og dermed vil man ikke kunne få en gevinst hver gang, eller hvertfald ikke en af de større. Man kan være heldig, at lige den udbyder man har, giver en lille tak i form af en mindre belønning, så man ikke er gået helt forgæves igennem de indledende spørgsmål.

 

Ikke kun spørgeskemaer

Det er dog ikke kun spørgeskemaer, der kan bruges i denne sammenhængen. Det gælder også både film og reklamer. Her kan man tilkendegive sin mening ved at besvare nogle spørgsmål efter endt film/ reklame. Det kan være spørgsmål om alt fra målgruppen, om den giver mening, til om den er underholdende eller stødende.

Dette er en god måde, hvorpå man som forbruger kan have en indflydelse på, hvad der bliver sendt ud i de danske hjem. Det kan være noget, som man mener, går over stregen, og der har man også muligheden for at skrive, hvorfor man mener dette. Dog skal man ikke tro, at fordi man ene og alene finder en reklame meget stødende, at den så fjernes. Det kommer an på det store hele, og det samlede resultat af undersøgelsen.

Ved film handler det lige så meget om feedback på filmen, som det handler om at sprede ordet. Udover anmeldere på diverse aviser og medier, bliver der til tider også inviteret almene brugere inden for målgruppen til en visning af filmen. Eftersom filmen er lavet og vil blive vist, er det mere en test om man har ramt målgruppen, for eksempel den unge dansker, end at ligge alt hos en muligvis ældre filmanmelder, der ikke kan relatere til filmen.